Elkezdődött a VOLT, a koncerteken kívül pedig érdekes beszélgetések színesítik az álmos délutánokat. Minden este 17.30-tól velünk és a Majdnem Híres Rocksulival is találkozhattok. Zeneipari beszélgetéseinken a dalszerzés és a szövegírás mechanizmusait vesszük górcső alá, azt, hogy mitől működik egy dal, hogyan születik egy sláger, és mitől lesz sikeres egy zenekar vagy éppen a VOLT fesztivál. Első este a nagyszínpadról éppen lerángatott Pásztor Sámuel „Simivel”, az Anna and The Barbies gitárosával beszélgettünk.

_DSC0546

Az Anna and The Barbies fő mozgatórugói a Pásztor testvérek, Anna és Simi. Több formáció után jött össze a jelenlegi csapat, ahol mindenki egyformán tolja a banda szekerét, és úgy várják a következő koncertet, mint a gyerekek – derült ki a tegnapi beszélgetés elejéből.  Mint arra Réz György, az MHRS egyik alapítója rávilágított, a zenekar egyes dalai – Márti dala, Gombóc, Nyuszika – tökéletesen megfelelnek a slágerszerzés szabályainak, Simi bevallása szerint ez azonban inkább vaktában lövöldözés. Bár az, hogy mit emel ki egy rádió slágerként, gyakran egybeesik azzal, amit a közönség is jónak talál, a koncerteken látszik, hogy melyik dal működik leginkább.

_DSC0541

„Minden egyes dalt azzal az ambícióval írok meg, hogy nagyon nagy sláger legyen. Amiből nem gondolom, hogy sláger lehet, azt nem csinálom meg. Az, hogy mi a találati arány, már egy más kérdés” – mesélte Simi. Ő mondja ki az utolsó szót zenei dolgokban is, a dalszövegeket pedig Anna szerzi. A nótákat alapvetően – sok zenészhez hasonlóan – először angol halandzsával írják meg, ez kiadja a szótagszámot és a dal szerkezetét, így jön létre az az alap, amire a szöveg kerül. Időnként fél évig tart, amíg elkészül a megfelelő szöveg, a legszerencsésebb eset pedig az, amikor egyszerre születik meg a dallammal.  Ilyen volt a Márti dala is, ami szinte magától kelt életre. A közönség előbb ismerte meg, minthogy a zenekar jól el tudta volna játszani, ugyanis az egyik koncerten az Annának segítségként kiragasztott szöveget lefotózta egy rajongó, a dal pedig önálló életre kelt a Facebookon keresztül.

Korábban Anna leginkább angolul rappelt, így a Nyuszika egy fontos darabja az életműnek, mert ez volt a zenekar első magyar nyelvű száma. „Nekem nagyon tetszett benne, hogy azt az érzést fogalmazza meg, amikor az ember ül a dugóban, nyomják a dudát, ugyanakkor konstatálja, hogy a másik kocsiban ülő dühös ember csak egy félnótás nyuszika. Ez a fajta düh rengeteg emberben benne van: sokkal kisebbek vagyunk, mint a haragunk” – osztotta meg személyes érzéseit a dalról Simi.

_DSC0515

Míg a beszélgetés egyik vezetője, Bihari Balázs szerint több Nagy Feróra vagy Bikinire hasonlító elem fedezhető fel a lemezeken, a testvérekre leginkább a Kispál volt hatással (arra nőttek fel és ordibálták körbe a Balatont az első lemezzel egy biciklitúrán), de Cseh Tamáson keresztül Bereményi Géza szövegeit is jelentős hatásúnak tartják.

„Fontos, hogy a Gyáva forradalom mindig elhangozzon; ha van valami feszültség, az ott mindig meg tud jelenni. Nem nagy titok, hogy a Négykézlábért nem vagyok oda. Külföldiektől John Mayer Gravity-jét szeretjük ülős koncerteken játszani.” – kaptuk válaszul, mikor Braun Barna a kedvenc saját daláról kérdezte Simit.

Bár kevésbé ismert tény, de Simi a The Bosky keresztség alatt létrejött szupergroupban is játszik, akikkel épp újrajárják a kezdő zenekaros lépcsőfokokat. Hiába a nagy nevek, az anyazenekar sikereit nem lehet egy az egyben átörökíteni.  A kezdeti lelkesedés, a kitartás elengedhetetlen kelléke annak, hogy egy zenekar működjön és bekerüljön a köztudatba.

_DSC0558

Az Anna and The Barbies mostanra már képes nagyobb budapesti szórakozóhelyek megtöltésére is, ugyanakkor vidéken még mindig előfordul, hogy húsz főnek játszanak, bár ezek a számok minden visszatérésnél növekedni szoktak. „Erős koncertekre és élményekre van szükség. Mindig vissza kell menni és görgetni a hólabdát, olyan élményt adni a közönségnek, ami arra készteti őket, hogy elmondják másoknak. Ha nem tudjuk meglépni ezt a szintet, akkor ennyi.”

Az Anna and The Barbies jelenleg új nagylemezén dolgozik, a nyári szezon után pedig főként vidéki színpadokon lesznek láthatóak a Syma csarnokos lemezbemutató koncertjükig.