Több mint egy hónappal a lemezbemutató koncertjük után állt újra színpadra a Mïus zenekar, szombat este, a GMK-ban. Az új, februárban megjelent Tessellation című nagylemezük számai mellett az együttes a régebbi dalok áthangszerelt változataival szórakoztatta a közönséget.

_RPF4230
A Horányi Júlia és Álmos Gergely alkotta duó az új albumukat a Toldiban mutatta be. (Az estéről egy interjúban meséltek a Félonline-nak.- a szerk.) A jól szervezett, és átgondoltan felépített előadás után most lazább környezetben csendültek fel az elektro-akusztikus dallamok. A korábbi fellépésekhez hasonlóan ez alkalommal is két fővel egészült ki a zenekar; Szinovszki Márton a billentyűs hangszereket és a gitárt szólaltatta meg, a basszus alapot pedig Mezey Tamás szolgáltatta. Bár a kicsi pincehelyiség korlátozta a látványbeli elemek megvalósítását, azért ezen az estén is érvényesült a minden érzékszervre ható összművészeti élmény, ami az együttes koncertjeire jellemző. Visnyovszky János a dalok hangulatához passzoló videókat vetített, valamint a klipek anyagából is feltűntek részletek. A fiatal magyar rendező már többször dolgozott együtt a zenekarral, a lemezbemutató látványos VJ setje is az ő alkotása volt.

_RPF4262
Az együttes a Migrant-tel nyitott, amelyhez éppen most terveznek videó klipet forgatni a World Motion Project pályázatán keresztül. Ez után jött a korábbi album slágere, a Hold On, valamint a zenekar egyetlen magyar nyelvű dala, az Aranyszárnyú is felcsendült, melyben az elektronikát a népies dallamokkal ötvözik. Utána az Everyday Hero következett, amiről Juli elárulta, hogy a szövegben megjelenő mindennapi hős alakját az édesapja ihlette.

_RPF4281
Az est első csúcspontja a kicsit komorabb, sötétebb hangulatú rész volt a Solitude-dal és az A Little Flame-el. A számok alatt a vetítés is fekete-fehérre váltott, és ez még a hasonló árnyalatokat viselő zenekar öltözékéhez is remekül passzolt. A vibráló, egymásba folyó geometrikus alakzatokból álló montázs tökéletesen illeszkedett a zene lüktetéséhez. Sajnos akármennyire is igyekeztek megteremteni a dalokhoz illő bensőséges hangulatot, ez nem valósulhatott meg teljesen a közönség hátsó sorainak zajongása miatt.

_RPF4125
Ezek után olyan pörgősebb számok következtek, mint a Such Is Life, amelyhez a napokban jelent meg egy közösségi klip, amit a lemezbemutató közönségvideóiból állított össze az együttes. Az első lemez egyik leginkább fülbemászó száma, a World is Changing alatt Juli hirtelen leugrott a színpadról és a vendégek között modellként lépkedve, táncolva és énekelve próbálta felrázni a passzívabb hallgatókat. A duó a sejtelmes és futurisztikus Hub of the Universe-el búcsúzott a közönségtől, majd a ráadásban az Up, és a lassabb tempójú, de nagyon igényesen építkező Keep dallamaival zárta az estet, megígérve, hogy nemsokára újra találkozhatunk velük.


A Mïus most is a tőlük megszokott profi módon zenélt. Tökéletes ízléssel hangszerelék újra a régi számokat, beolvasztva őket az új lemezre jellemző elektronikusabb hangzású dalok közé. A minőségi előadást pedig Horányi Juli végig hibátlan éneklése csak még magasabb szintre emelte. Az együttes remek érzékkel válogatta össze a setlistet, a hatást pedig ebben a szűk térben tovább fokozta a látványos videóvetítés. Az este egyetlen gyenge pontja a figyelmetlen közönség volt, akik még nem eszméltek rá, hogy a magyar könnyűzene egyik legigényesebb és legprofibb zenekarát hallgathatták.

Fotók: Pozsonyi Roland

Tekintsétek meg a koncertről készült többi fotót is!

 [portfolio_slideshow id=16151]