Mixtape from the Striped Room címmel jelenteti meg legújabb albumát a Hippikiller, amely azon túl, hogy április 19-étől a szokásos online felületeken (iTunes, Deezer, Spotify stb.) is elérhető lesz, nem sokkal később limitált példányszámban kazettán is közreadja a lemezen hallható felvételeit.

hippikiller_mixtape_album cover_1500_2014

– Lehet, hogy a külső szemlélő számára kissé anakronisztikus, másnak hipszter és trendi ez a formátum, nekem egész egyszerűen teljesen természetes: ha jól számolom, öt kazettás magnó is van a lakásomban, a Fostexemet pedig rendszeresen használom. Úgyhogy nem volt kérdés, hogy válogatáskazettát készítsek olyan új Hippikiller-felvételekből, amelyek bár meglehetősen eklektikusak, mégis egy jól követhető szálra felhúzhatók – mondja Bihari Balázs, a Hippikiller mindenese. – Másfelől a kazetta nekem a folyamatosság, arra a lassan huszonöt évvel ezelőtti fanzin-korszakos időre utal, amikor jómagam is kazettát adtam ki, magamét és másokét terjesztettem, fanzint, filmet, videót csináltam és számos olyan barátot szereztem, akik a mai napig itt vannak körülöttem. Nekik készül ez a kazetta elsősorban. Nyilván aranyszínű lesz.

Hippikiller feat BoZaN 2_ok

“Love Is Pain: meglepő és odasújtó elektro-rock szerzemény.”
(Dömötör Endre/Recorder)

Ezt írta körülbelül egy évvel ezelőtt a Recorder a lemezen is hallható dalról, amely mellé most megérkezett további nyolc felvétel, rengeteg zenésszel, akik nem igazán azonosak a koncerteken jelenleg látható felállással – Bihari Balázs/gitár, ének, MC Fedora/ének, Mezei András/bass, Velkei Rudolf/dob -, kicsit másképp alakult.

Hippikiller feat MC Fedora_Love Is Pain promo shot_foto Nagyilles Szilard

– Alapvetően szerkesztő vagyok, biztos mégsem véletlen a soha nem használt könyvtárosi végzettség, rendezgetek, pakolgatok, gyűjtögetek, így van ez a hangsávokkal is és mindezek kezelésével. Egy végtelen tanulási folyamatban vagyok: átültem a pulthoz, köszönhetem ezt Philipp László és Schram Dávid hangmérnököknek, akiktől rengeteget tanultam és tanulok az elmúlt időszakban. Így csúsztak át a felvételek egy kvázi produceri munkába, és egyre több barátom kapcsolódott be az alaptagságon kívül – többek között a Hippikiller 1.0 dobosa, a Quimbyből közismert Gerdesits Ferkau, a szintén Quimby-tag Kárpáti Dódi trombitán a Jedo’s First Bridge-ben, a singer-songwriter BoZaN a This Bridge-ben, de fontos szerepet kapott Szögi Zsuzsanna nagybőgője, vagy a Akkezdet Phiai-menedzser Mogyi és szintije.

A korábbi évek rockos, poszt-punkos hangvételét most elektronikával és a nyolcvanas évek kisvilágaival kiszínező albumon talán nem is véletlen fedezhető fel a Spions-ihletettség, hiszen a szövegek jelentős részét Najmányi László Wordcitizen írta, sőt a lemez záró dalát, az Undergroundot ő maga énekli. Mindezt Bihari Balázs produceri munkája terelte egységbe Schram Dávid hangmérnök felügyelete mellett, míg a borító Jeli András, a fotósorozat Nagyillés Szilárd munkája.