A zenében rejlő kommunikációs és szponzorációs lehetőségek

Hiánypótló kurzust indít a nemrég ötödik születésnapját ünneplő, első akkreditált könnyűzenei menedzserképző, a Majdnem Híres Rocksuli. Az MHRS ezúttal a brandépítés és szponzoráció területén szerzett tapasztalatokat osztja meg márciustól Linczényi Márk vezetésével.

mhrskép

Előadó

Linczényi Márk – zenész, kommunikációs szakember, producer

Vendégelőadók, workshopok: Karányi Dani (reklámszakember, zenész), Pintér Nóra (Sziget Szervezőiroda marketingvezető-helyettes)

 

Óraszám: 20 óra (10 alkalom)

Az órák időpontja: márciustól csütörtökönként

A részvétel követelményei: érettségi

A kurzus értékelésének módja: projekt vizsga

A kurzus helyszíne: Budapest VII. ker. Károly krt. 3/a, Oktatóterem

Kapcsolat: info@mhrs.hu, +36204240913, mhrs.hu

 

A zeneipar és a zenekarok egyre fontosabb bevételi forrása lesz, már rövidtávon is, a szponzorációból származó pénz. Ez a bevételi forrás, szemben a koncertbevételekkel, a szerzői jogdíjakkal, és az egyre apadó lemezeladásból származó forrásokkal, meglehetősen messze áll egy kulturális termék menedzsmentjétől. Mégis egyre nagyobb szükség van rá, ezért szervez az öt éves Majdnem Híres Rocksuli akkreditált zeneipari képzés a szponzorációs lehetőségekkel és a megszerzésének gyakorlatával foglalkozó kurzust. Az előadások nagy részét Linczényi Márk zenész és producer tartja, aki az ELTE kommunikáció szakán diplomamunkájában is ezzel a területtel foglalkozik, de nem csupán kutatja, hanem gyakorlatban is alkalmazza a brandépítésről és a szponzorációról összegyűjtött tudását. A hiánypótló képzésen emellett a szponzori oldalt képviselő, illetve a rendezvényszponzoráció területéről érkező vendégelőadók is részt vesznek.

 

A kurzus célja

A populáris zenei tartalmakban rejlő kommunikációs lehetőségek, és a tartalmak értékesítési lehetőségeinek megismertetése.

 

A kurzus hallgatói pontos útmutatást kapnak, hogyan kell:

-megcélozni a lehetséges ügyfelet,

– létrehozni az adekvát brandet,

– kiválasztani a kommunikációs stratégiát,

– legyártani az adekvát tartalmat,

– értékesíteni a legyártott tartalmat,

– ezzel egy időben művészi produkciót létrehozni,

– a művészi produkciót megjelentetni, utóéletét kézben tartani,

– zenéhez kapcsolódó bevételekhez jutni.
A kurzus tematikája

Az ügyfelek igényei és a gyártás körülményei

A zene egyénre és közösségre gyakorolt pszichológiai hatásai

A zenei tartalmak iránti igények, fogyasztási szokások

A digitális hangzavar okozta kommunikációs válság és megoldási javaslatok

Kommunikáció brand segítségével, brandtervezés

Self management

Zene szponzoráció a szponzorok, ügynökségek oldaláról

Fakultatív projektfeladatok

 

A kurzus előnyei

A kurzus elvégzése segít az elméleti háttér elsajátításában, és gyakorlati alkalmazásában is. Semmilyen információt nem tartunk vissza az órák látogatóitól. A kurzus egyaránt hasznos zenészeknek, producereknek, zeneszerzőknek, menedzsereknek, promotereknek és bookereknek, vagy bármilyen, zeneipari munkát végzőknek, illetve azoknak, akik most terveznek ezekké válni.

A kurzusban részt vevők fakultatív projektfeladatokat kapnak (zeneszerzés, zene értékesítés, tárgyalási technikák alkalmazása stb.)

 

Az órákon lesz kóla és ropi.